شبنامه های دل
شبنامه های دل

شبنامه های دل

سفر به تبریز

 

فرصتی پیش آمد تا بعد از پنج شش سال دوباره ولی این بار با خانواده برای تفریح و گردش به تبریز مسافرت کردیم . 

 مردم تبریز را بسیار خون گرم ،صمیمی ، بی تکلف و درستکار و در عین حال بسیار گشاده رو و با فرهنگ و مهمان نواز یافتیم ،شهرداری تبریز یک طرح جالب برای گردشگران ترتیب داده است تا امکان بازدید از اماکن باستانی و مذهبی و ملی برای گردشگاران فراهم تا با فراغ بال و بدون نگرانی و رایگان از مجموعه های فرهنگی ،مذهبی و باستانی بازدید کنند و آن طرح " از من بپرس ؟ " بود. و این امر نشان از توسعه فرهنگی آذربایجانشرقی و شهر تبریز بوده وبه نظر بنده بسیار بهتر از شهرهای دیگر کشور رشد پیدا کرده است . و امیدوارم همه شهرهای ایران بویژه شهرهای قدیمی چنین طرحی را برای مسافران و گردشگران تدارک ببیند . تا آنان با شهرها بهتر آشنا شوند.    

واقعا جای تک تک عزیزانی که دلشان برای تبریز می تپد را خالی کردیم و بسیار برای ما خوش گذشت. علی رغم اینکه در تبریز فامیل داریم ولی راضی به زحمت آنان نشدیم ولی با این حال دلمان می خواست که خدمتشان برسیم ولی معذوریت  داشتیم . و امیدواریم اگر از این موضوع خبردارشدند،ناراحت نشوند. چرا که مسافرت به تبریز برای ما فرصت پیش بینی نشده ای بود و برای همین نتوانستیم با اقوام برای دیدار هماهنگی کنیم .    

از  

مقبره الشعرا  

خانه مرحوم استادشهریار 

مسجد کبود 

موزه آذربایجان 

موزه شهرداری  

ایل گلی 

و .... بازدید کردیم و با خوردن کباب بناب، کوفته تبریزی، و ... که از غذاهای خوشمزه تبریز بودلذت بردیم و خاطره بسیار ماندنی برای همه خانواده شد. جای همه شما خالی

 

 

تربیت۹۳/۰۶/۳۰

تربیت ۳۰/۰۶/۹۳

 

  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.